duminică, 7 aprilie 2013

Mergand pe improvizatie

Cand vine vorba de bucatarie, poti fi artist, amator sau necunoscator in aceasta. Eu sunt amator-necunoscator dar imi place sa gatesc, iar uneori mai si improvizez. Uneori nici nu trebuie sa-ti dai silinta sa gatesti si totusi preparatul iti iese. Asa facea bunica mea, odihneasca-se in pace. Intre cateva reprize de treaba prin curte, mai arunca din cand in cand cate un ingredient in ciorba sau mancarea care clocoteau la foc mare pe soba. Mancarea nu doar iesea gustoasa dar se facea si repede. Am vazut asta si la John Cristea o data. A procedat cam la fel cu o ciorba, care, pe cat de simpla , pe atat de gustoasa a fost.
Mie nu-mi iese chiar atat de simplu. Eu trebuie sa ma plimb mai mult prin bucatarie, sa citesc reteta de multe ori.
Tarta cu rosii pe care am incercat sa o gatesc azi, nu mi-a iesit tocmai cum am planuit. Foietajul a stat prea multa vreme in frigider si a mucegait, asa ca am incercat sa improvizez rapid, punand peste compozitia de rosii, coaja de paine. Diferenta nu ar fi trebuit sa fie foarte mare. Problema a fost ca am dat cuptorul cam tare si painea s-a ars. Am rams cu rosiile care s-au gatit bine si au fost gustoase.
Se intampla si lucruri neprevazute in bucatarie, dar ceea ce este important este sa pot trece peste ele, sa nu-mi pierd rabdarea, increderea si mai ales pofta de a gati in continuare.
Daca tarta cu rosii nu a putut fi salvata in intregime, salata de morcovi cu stafide pe care am preparat-o si al carei gust nu te indemna sa o termini, a putut fi "indreptata" cu cateva stafide puse in plus. Acestea au echilibrat gustul dintre dulce si acrisor si mi-au oferit sansa de a termina salata de morcovi alaturi de colegii de la KFC. Le-a placut si lor, ceea ce inseamna ca nu ma laud singur.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Spune-ti parerea