vineri, 20 martie 2009

Scump, scump . . . dincolo era mai ieftin


Cunosti un loc in care imbracamintea vanduta nu are acte in regula? Cunosti un loc in care se poate negocia pretul? Cunosti patroni care vand in propriul magazin, sau oameni care aduc haine din afara la negru? Atunci negociaza pretul. Nu "pune botul la pretul oferit. Acel pret poate fi stabilit tocmai ca sa se poata negocia in cazul in care vanzatorul are de gand sa lase la pret. Chiar daca iti place mult acel articol vestimentar sau nu numai, baga motive precum "in partea ailalta era mai frumos si mai ieftin" sau "Nu am atatia bani la mine". Alte sfaturi pentru negocieri:
- ia bani marunti la tine si tine cate putini in 2-3 buzunare.
- nu lasa garda jos, fi dur in negocieri.
- nu te ruga prea mult ca sa nu dai in penibil.
- daca iei mai multe articole din acel stand reducerea vine de la sine.
- ia cu tine un prieten; unde-s doi puterea creste si negocierea sporeste!
- daca nu merge din prima negocierea, pleaca si revii peste cateva minute dand raita in jurul standului respectiv. Cel mai probabil ti se va face o noua oferta.
Iar acum sa va spun reteta mea, intr-o negociere facuta de curand:
Am vazut undeva in Bucuresti o geaca de primavara care mi-a placut foarte mult. Am facut turul complet al "pietei" pentru a vedea si alte modele si alte preturi am revenit la acel stand, pentru ca era singurul loc in care imi placuse ce vazusem. Am probat si cand sa cumpar vanzatorul (un chinez) imi spune ca costa 65 de lei. Dimineata cand trecusem pe acolo era 50. Ok marfa lui decizia lui. Dar decizia de a o cumpara era a mea. Banii de care avea el nevoie erau la mine, asadar am inceput prima runda de negocieri. Tovarasul care era cu mine vroia si el una care costa tot 65 de lei dupa ce de dimineata valora 50 de lei. Intre timp eu am mai vazut un hanorac pe care l-am probat si care venea bine. Pret 25 de lei... un pret destul de bun la care nu am comentat pentru ca eram de acord cu el. Imi convenea. Imbracat cu geaca si cu hanoracul deasupra am scos banii 100 de lei pentru doua geci si un hanorac (cam marlan dar eu doar incercam). Chinezul nimic. Nici nu vroia sa auda. Mai stam mai negociem, ii explic ca acum doua ore o geaca era 50 de lei si acum e 65 si ca nu vede banii astia de la mine.Ne face o oferta de 145 d lei pe cele 3 articole. Nici asa nu-mi convine. Ii explic ca nu sunt din Bucuresti si ca am nevoie de bani sa ma intorc si acasa. Revine cu o noua oferta 140 de lei ultimul pret. Ma dezbrac de geaca si eu si tovarasul meu. I le dam inapoi. Eu opresc hanoracul si scot banii sa il platesc. Vine cu o noua oferta. 130 de lei. Ii explic din nou ca de dimineata pretul era 50 si acum eu mai putin de 50 nu dau. El zice ca maine daca venim dimineata va fi tot 50. Hai da-te naibii ca prea prostesti pe fata. Pai creste pretul la tine ca la hypermarket? Sa nu uitam ca esti la negru aici. In fine. Lasa in cele din urma garda jos vazand ca nu ii merge cu mine si imi da pretul corect 125 de lei pe cele 3 articole. Stau ma scotocesc prin portofel, scoate si tovarasul meu banii si ii dam 124 de lei. Izbucneste de nervi si incepe sa strige "-Esti bulangiu...nu ...nu !" Primeste in cele din urma banii si plecam. Dupa negocieri dure de vreo 5 minute am reusit sa scot ceva bun de pe urma acestei negocieri. Poate ca de dimineata as fi scos si mai bine dar mi-a placut destul de mult si am considerat ca merita 50 de lei geaca. Asadar tot am scos de la pretul initial pe care-l cerea niste bani, cu care am platit drumul inapoi dus intors.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Spune-ti parerea