vineri, 19 septembrie 2014

Ce animale de casa/companie am avut

Cand eram micut imi doream sa am un caine. Am iubit foarte mult aceste animale, chiar si dupa ce am fost muscat de un exemplar din aceasta specie. Nu am avut posibilitatea sa tinem un caine in apartamentul in care stau din cauza unei alergii pe care mama o are. M-am resemnat la momentul acela si am ramas un iubitor al cainilor din spatele blocului. In apartament nu am avut niciun animal de companie, dar totusi au existat animale de casa, daca pot denumi asa pestii exotici, porumbeii, papagalii sau alte tipuri de pasari de colivie.

Tatal meu a tinut pe rand in balconul apartamentului porumbei, canari, papagali, sticleti sau pesti exotici. Ma mai ocupam si eu din cand in cand de aceste sufletele, dar niciodata nu m-am simtit langa acestea precum ma simteam in compania cainilor din spatele blocului.

Au fost multi caini in jurul blocului meu de care m-am atasat in copilaria mea. Maidanul era destul de incapator si destul de salbatic pe vremea aceea. Acum nimic din peisajul de acum nu-mi mai aduce aminte de peisajul de atunci. In locul maidanului au aparut case si blocuri. Amintirile mele au ramas insa bine inradacinate in mintea mea. O amintire mai putin placuta ma tot loveste cand vad vreun caine negru. Un caine pe care eu il indrageam mult in copilarie s-a imbolnavit si s-a stins intr-un mod destul de tragic. Agonia lui a durat multa vreme iar eu nu puteam face nimic sa-i alin suferinta.


De fapt va povestesc asta acum pentru ca am vizitat o pagina dedicata animalelor de companie. O clinica veterinara care salveaza vietile prietenilor nostri care nu cuvanta. O clinica ce prelungeste viata acestora. De asa ceva as fi avut eu nevoie atunci, dar tehnologia timpurilor nu era chiar la indemana oricui. O astfel de clinica este Fanvet si se ocupa de specializari precum oncologie, radiologie, stomatologie, chirurgie, ortopedie, oftalmologie, ecografii, etc. Gasesti aici aparat radiologie veterinara, aparate ecograf, aparate cu ultrasunete, etc. Se pot face analize pentru multe specii de animale de companie la aceasta clinica. In acest fel mi-as fi putut salva si eu prietenul necuvantator din copilarie, dar nu a fost sa fie.

Nu m-am priceput eu sa-mi salvez cainii din spatele blocului, dar stiu ca imi reusea in cazul pestilor exotici. Pe ei stiam cu ce sa ii tratez in cazul in care apareau anumite boli.

In prezent nu mai am niciun animal in casa, dar mi-as dori unul. Eu recomand tuturor oamenilor care au animale in casa, sa le duca periodic la veterinar pentru a le ingriji sanatatea. Mi se pare normal sa ai grija de sufletul de langa tine care iti umple timpul si iti aduce momente frumoase in viata.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Spune-ti parerea