duminică, 16 noiembrie 2014

Comunitate = socializare

Termenul „comunitate” ne duce cu gândul la prietenie, relaționare, adunare a indivizilor ce au același scop, aceeași activitate, aceleași interese sau aceleași pasiuni. Probabil că mulți oameni fac parte dintr-o comunitate chiar dacă nu-și dau seama de acest lucru. Internetul ne ajută să ne integrăm în comunități online, să legăm prietenii virtuale și uneori chiar putem câștiga bani prin intermediul grupurilor din care facem parte. Este clar că o comunitate are puterea de a crește valoarea unui individ, prin beneficiile pe care le oferă aceasta. (networking, socializare, informație, ajutor reciproc, susținere, publicitate, etc)

De-a lungul timpului am făcut parte din câteva comunități online. Prima comunitate de oameni din care am făcut parte în mediul virtual a fost un forum pe teme sportive.Interacțiunea constantă cu membrii forumului, a creat relații strânse între mine și aceștia. Relațiile internautice strânse s-au concretizat în întâlniri periodice, pentru care cei mai mulți membri migrau către capitală. A fost o perioadă frumoasă din viața mea, dar îmi ocupa prea mult timp cu interacțiunea online și prea puțin pentru cea offline. Acum acel forum nu mai există, dar relațiile mele cu oamenii din spatele nickname-urilor încă există.

O altă comunitate de actualitate din care fac parte este cea a bloggerilor prahoveni. Cu aceștia mă tot întâlnesc offline de câteva ori într-o lună. Fie că punem țara la cale, fie că ne distrăm la biliard sau bowling, timpul este mai prețios decât cel consumat pe internet. Chiar și așa, internetul este „de vină” pentru crearea comunităților, inclusiv pentru cele din care fac eu parte.
Blogmeet Ploiești

Pentru că internetul este de vină și pentru că nici fără el nu ne este ușor, Komunomo a apărut în peisajul virtual. De fapt este cu un picior în cel virtual și cu celălalt în cel real. Acest lucru se datorează faptului că site-ul Komunomo promovează socializarea față în față ci nu cea realizată exclusiv în mediul online. Inițiativa aceasta este de lăudat, în condițiile în care mii de pagini virtuale sunt create nu pentru a intermedia socializarea offline, ci pentru a încuraja conversațiile interminabile și uneori inutile. Ieși din casă și îmbrățișează un alt stil de viață! Simte natura și oamenii! Fii vesel și trăiește! Nu te închide într-o cameră! Cam acestea sunt lozincile pe care Komunomo le-ar putea transforma în îndemnuri utile pentru utilizatorii care-i calcă pragul.

Participanții galei Spring Superblog 2014
Curios din fire, am intrat și eu pe site-ul Komunomo. Deja par să se lege câteva prietenii pe acolo. Eu am făcut un pas important pentru a scoate oamenii din case și i-am invitat să vedem pe viu meciul de Eurocupă susținut de echipa de baschet Asesoft Ploiești pe teren propriu. Ploieștenii sunt la un pas de o calificare istorică în cele mai bune 16 echipe ale competiției Eurocup, motiv pentru care au nevoie de o sală plină de susținători. Prin intermediul Komunomo și prin intermediul blogului meu, vă invit la meci. Mă puteți contacta dacă doriți să-l vedem împreună și să-l comentăm în timp real. Dacă nu puteți ajunge, vom comenta împreună rezultatul pe komunomo la secțiunea evenimente. Tot acolo se pot înscrie și cei care ajung la Gala Superblog de anul acesta. Ne putem face numărătoarea acolo, pe pagina dedicată acestui eveniment care ne va uni în decembrie sub același acoperiș. Komunomo va fi acolo, la fel și eu!

Împreună suntem mai puternici! Komunomo: Prietenie, Contribuție, Comunitate.

Acest articol participă la Superblog 2014. Komunomo participă cu noi la Gala Superblog 2014.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Spune-ti parerea