marți, 25 noiembrie 2014

Don’t Text and Drive - O campanie marca Toyota

Stop accidentelor! Viața are prioritate!  Conduceți cu prudență! Don’t Text and Drive!
Mesajele de mai sus sunt rupte din campanii rutiere, care mai de care mai grăitoare, menite să sporească atenția în trafic a conducătorului auto. „Don’t Text and Drive!” este mesajul grăitor al actualei campanii lansată de Toyota
Statisticile privind accidentele grave din România, nu sunt deloc îmbucurătoare. Tehnologia ne este prieten și dușman în același timp. Oamenii folosesc tot mai mult telefonul mobil atunci când se află la volan. Mai grav este faptul că îl folosesc pentru comunicarea prin mesaje scrise. Fie că este vorba de sms, mail sau rețele de socializare, orice mesaj tastat în timp ce șofăm ne poate fi fatal. 
Sursa foto: graphiquefantastique.com

Iată un scurt scenariu de groază care se poate întâmpla în orice moment de neatenție la volan:
Un tânăr îndrăgostit se grăbește spre casă. Conduce prudent până în momentul în care iubita îi trimite un mesaj în care-l anunță că îl așteaptă acasă la cină. Este fericit și încântat de această idee. Atât de încântat încât se gândește să-i răspundă drăgăstos. „Vin cât pot de repede! Te iube#23fgji” Nu apucă să trimită acest mesaj pentru că se izbește de autoturismul din față care frânase destul de tare. Impactul violent declanșează air-bag-ul frontal. După 10 minute se trezește cu greu. O echipă de doctori au reușit să-l resusciteze și să-l stabilizeze pe moment. Peste tot sunt urme ale impactului. Se aud oameni plângând, alții țipând de durere, alții privind șocați. Poliție, pompieri, descarcerare, ambulanțe. Circulație întreruptă și cel mai grav, trupuri lipsite de viață, acoperite cu niște pături. Se fac măsurători, se caută primele indicii ale anchetei proaspăt începută. Un plânset de copilă se aude din întuneric. A scăpat ca prin farmec, dar nu mai are cine să-i aline durerea. A devenit pe loc un copil orfan. 
Tânărul își amintește cu greu ce s-a întâmplat. În scurt timp își vine în fire și conștientizează dezastrul. Își amintește firul întâmplărilor în timp ce polițiștii primesc undă verde să pună primele întrebări. Este vinovat de un accident cu urmări groaznice și toată viața frumoasă de până atunci este deja istorie. Și-a schimbat viața într-o secundă de neatenție și tot ce-i vine în minte este mesajul campaniei Toyota „Don’t Text and Drive!” A fost ceasul negru prin care a schimbat viața a zeci de oameni. Trupurile neînsuflețite au lăsat în urmă destine ce-și urmau cursul firesc al vieții. Le-a decis soarta celor pe care i-a mutilat pe viață. El va fi închis pentru fapta sa, mesajul „Vin cât pot de repede! Te iube#23fgji” fiind un bun exemplu demn de studiat pentru toți cei care încă tastează în timp ce conduc.

Scenariul de mai sus este unul de groază, dar cât se poate de realizabil. Folosirea telefonului în timpul șofatului este nocivă vieții. Reprezintă o crimă în stare latentă, o posibilă sinucidere și un posibil dezastru rutier. Victime: pietoni, șoferi, pasageri. 
Sursa foto: bigthink.com

Toyota a inițiat campania „Don’t Text and Drive!” (Nu tasta în timp ce conduci!) cu scopul de a diminua apetitul șoferilor de a-și distrage atenția în timp ce conduc. Mesajul campaniei este unul de luat în seamă, menit să reducă cifrele statistice privind accidentele cauzate de folosirea telefonului mobil în timpul șofatului. Pentru această campanie Toyota, s-a realizat un experiment ale cărui rezultate și învățăminte le puteți urmări în materialul video de mai jos:

Am scris acest articol în cadrul competiției Superblog 2014. Mesajul campaniei Toyota este însă mai presus de orice! Aveți grijă de voi și de cei din jur atunci când sunteți la volan!

Un comentariu:

  1. cand il vad pe al meu fie si citind un mesaj la volan, imi vine sa ii arunc telefonul pe geam. Foarte buna inovatia!

    RăspundețiȘtergere

Spune-ti parerea