luni, 16 martie 2015

Cadouri deosebite pentru oameni speciali

Pe la 19 ani susțineam primul interviu de angajare. Nu aveam experiență, dar mi se părea interesant să ai propriile venituri în urma muncii depuse. În naivitatea mea credeam că este destul de simplu să administrezi un salariu în așa fel încât să îți ajungă până la următoarele fonduri intrate în cont. Mi s-a aranjat un interviu la un om de afaceri foarte influent și bogat. Deținea pe atunci două hoteluri și un lanț de restaurante în județul Prahova.

E greu să alegi cadoul potrivit pentru un om de afaceri


Am zis să nu merg cu mâna goală la un om  care vrea să ofere un loc de muncă unui om fără pic de experiență în muncă. Am ales un cadou de lux pentru un om care și-ar fi permis orice obiect oricât de scump. Nu-l puteam jigni, așa că i-am cumpărat un cadou special. Nu e ușor să alegi cadouri pentru oameni de afaceri. Eu am ales o pană de lux pentru scris, de 29cm cu două penițe și un design deosebit, precum cele pe care le găsim astăzi pe MyMan.ro 


Cu inima strânsă de emoții am pășit în biroul acestuia. Era gol, dar secretara mi-a spus să-l aștept acolo. Biroul era plin de decorațiuni retro, multe dintre ele nefiind tocmai potrivite în același spațiu. M-am gândit că unele dintre acele decorațiuni erau de fapt cadouri speciale la care nu putea renunța, de aceea le-a pus pe toate la un loc. Pe birou stătea de strajă un luptător medieval îmbrăcat în armură și cu o sabie lungă ținută strâns în mâna. 


Pe cealaltă latură a biroului o busolă maritimă încerca parcă să găsească nordul pe globul pământesc de lângă ea. Lumina difuză răsărită din câteva lămpi vechi provenea de fapt de la focul ce ardea cuminte. Era o atmosferă plăcută și în același timp dubioasă în acea încăpere. Mobilierul era și el vechi și dădea impresia unor timpuri demult apuse. Pe o măsuță cu picioare solzoase trei șerpi erau cu gurile larg deschise, pregătiți să muște orice trup amenințător. Măsuța cu șerpi pe post de picioare era flancată de două jilțuri impozante pe ale căror mânere stăteau de veghe niște lei cu coamă aurie. Un joc de șah aștepta mutarea decisivă. Un nebun ar fi putut ataca regina în mod decisiv, lăsându-se pradă pionilor ce o păzeau bine. Nu știu însă dacă era rândul lui, așa că nu l-am mai băgat în seamă, dar am studiat în continuare tabla de șah din aur și argint. 
- Șah! 
O mână mută un pion, descoperind bătaia turnului către regele de culoare. Am ridicat privirea și am dat cu ochii de omul pe care-l așteptam. 

Cu o mutare inspirată mi-am creat o primă impresie bună. Acoperirea regelui meu și șah la regele lui. Calul meu a fost mai nărăvaș decât speram. Nu a fost mat, dar jocul nu a mai continuat. 

Am făcut cunoștință, m-am prezentat și i-am oferit cadoul pe care părea să-l aprecieze în mod sincer. am reușit să fac o impresie bună și să obțin jobul de ospătar într-unul dintre restaurantele sale. Poate că mutarea de pe tabla de șah avusese impactul ei. Asta nu mai știu, dar știu că acel episod a fost unul marcant. Atât de deosebit încât uneori simt nevoia să mai povestesc despre el, chit că o fac în scris pentru un concurs plăcut precum SpringSuperblog.

Vouă ce moment din viață v-a plăcut atât de mult încât să-l tot povestiți?

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Spune-ti parerea