marți, 15 februarie 2011

Ochii din umbra


Nu ştiu alţii cum sunt, la capitolul prejudecăţi, dar când vine vorba despre mine, ştiu sigur că nu am prejudecăţi despre oameni din anumite categorii sociale, etnii sau religii. Chiar dacă uneori mai spun despre cineva, vreo vorba aruncată în vânt, fără să cunosc prea bine persoana în cauza. Dar aceste vorbe nu sunt spuse din inimă, aşa că nu judec pe nimeni fără să-l cunosc, numai aşa din cauza că face parte dintr-o categorie de oameni despre care alţii au prejudecăţi. Si acum fac referire la o persoana de etnie rroma cu care am avut o discutie de vreo ora, cu care nu mai vorbisem niciodata pana atunci si despre care am aflat  ca stiam mai multe decat credeam si eu si ea la un loc. Dupa ce am fost la spitalul din Nedelea ca sa vizitez un fost coleg de munca, am intalnit in statia de microbuz o fata care la prima vedere mi s-a parut cunoscuta, dar  date fiind circumstantele in care ne-am intalnit, nu credeam sa fie ea. Insa  am intrat in vorba cu ea si in cele din urma mi-am dat seama ca ea era, persoana care am crezut eu ca este. Mihaela o cheama si este asistenta la un cabinet medical in Nedelea. face naveta zi de zi Ploiesti Nedelea si inapoi, desi acest lucru nu ii convine deloc. Ca alti oameni insa trebuie sa se multumeasca cu ce are , caci e greu cu locurile de munca in anii astia de criza. Cat am asteptat in statie vreo 20 de minute microbuzul am vorbit cu ea si cu prietenul vizitat, diferite chestii, mai mult generale, si alte cateva chestii despre el. Apoi m-am asezat in microbuz langa ea si am inceput sa vorbim mai multe chestii. I-am zis cum de o cunosc, dar doar din vedere si ca stiu a cui sora este si cati frati sunt in familie si in ce situatii am intrat in vorba cu ai ei, etc. Mihaela era de-a dreptul uimita si exclama de fiecare data " Pe asta de unde o mai sti? Nu pot sa cred!". Si chiar asa era, caci nici eu nu-mi dadeam seama pana atunci cate informatii stiu despre ea si familia ei, ca niciodata nu m-a interesat in mod deosebit si niciodata nu am pus aceste informatii cap la cap.  Uite asa poate sa apara un strain  intr-o zi si sa-ti spuna mai multe despre tine decat ti-ai fi putut imagina vreodata. A fost un moment inedit in viata mea, desi am mai avut o perioada in care culegeam multe informatii depre persoane pe care le frapam apoi cu  lucruri despre care  nu vorbisera niciodata cu mine si eu nu prea aveam de unde sa le stiu.  Poate ca fiecare dintre noi avem  o alta persoana in umbra despre care nu stim ca exista si cu care dam nas in nas intr-o zi si aflam ca ne cunoaste trecutul si familia, mai mult decat ne-am putea inchipui. Asa a fost si Mihaela frapata de cele auzite de la mine si a incercat sa-i spuna fratelui ei acest lucru, dar nu a stiut sa-i spuna cu cine s-a intalnit de fapt, fiindca nici fratele lui nu ma cunoaste prea bine in afara faptului ca ne salutam din cand in cand daca trecem unul pe langa celalalt.




Foto

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Spune-ti parerea