miercuri, 18 iunie 2014

Somnul de 40 de Kg

Mereu mi-a placut sa pescuiesc, dar niciodata nu mi-am dorit sa pescuiesc monstrii apelor. Un coleg de-al meu a facut-o insa. Si-a dorit si a reusit o captura incredibila, despre care vorbeste cu orice ocazie. Ii place sa pescuiasca iar aceasta captura, in acel moment a fost declicul care i-a crescut apetitul de pescar.

Daca la data capturarii somnului de 40 de kg pe care il puteti vedea in videoclipul urmator, colegul meu folosea scule ieftine, cumparate din bazar, acum dupa captura extraordinara si-a schimbat si obiceiurile. Isi cumpara scule mai scumpe si mai bune din punct de vedere calitativ. Le cumpara de pe internet dintr-un magazin de pescuit care este specializat pe scule profesioniste pentru pescuit profesionist. Bine, bine, el e tot amator, dar cumpara scule profesioniste ca sa aiba parte de astfel de momente.



Chiar ma gandesc cum oare te simti cand prinzi un astfel de peste, un monstru al apelor, la o lanseta al carei fir nu este pregatit sa struneasca un somn de 40 de kg. Dar din spusele lui Dan si din povestea lui frumoasa, incununata de acest filmulet, imi dau seama ca este o adevarata realizare pescareasca. Este o poveste mincinoasa frumoasa spusa de un pescar care, daca nu ar avea filmuletul ca dovada, ai crede ca bate campii. Intr-adevar si eu am crezut acelasi lucru cand mi-a spus ca intr-un baraj de pe Siret a prins un somn de 40 de kg la o lanseta al carei fir, nailon, guta sau cum vreti sa-l numiti, nu era atat de rezistent incat sa aduca monstrul la mal, daramite sa-l si scoata din apa.

Totusi eu raman la capturile mele mici, la pescuitul de vatra cum ar veni, acela pe care l-am invatat cand eram copil. Arunc cu o undita fixa la cativa metri de mal ca sa prind pesti mici, dar cu care sa-mi omor timpul. Singura schimbare in aceasta activitate este ca am inceput si eu sa cumpar sculele de pescuit de pe internet. Pasiunea mea a ramas la stadiul de activitate placuta, simpla, normala, doar ca i-am adus un plus de tehnologie prin sculele si accesoriile zilelor noastre.

Industria asta a pescarilor a ajuns la un stadiu usor exagerat. Pescuitul devine un sport, o activitate, o pasiune foarte costisitoare. Pe langa investitiile in echipamente, scule si accesorii trebuie sa te mai gandesti sa adaugi bani si pentru deplasarea la o anumita balta, iaz, lac sau rau, taxa de intrare daca este cazul ( care incepe cam de la 50 de lei si trece in unele cazuri de 200 de lei de persoana) plus proviziile, in cazul in care se ramane acolo peste noapte.

Dar experientele pe malul apei sunt desavarsite. Nelipsitul gratar din carne de porc sau poate chiar din pestele prins si preparat la fata locului, sau o saramura sau un bors de peste gatite chiar acolo pe mal, acestea te fac sa spui ca a meritat investitia si acele cateva zile de relaxare in care ai desfasurat activitatea care iti place cel mai mult. Pescuitul este o activitate minunata, pe care cei care nu au tinut vreodata undita in mana, nu o vor intelege niciodata.

Eu nu am sa arunc lanseta in apa pentru a prinde monstrul lacului, dar am sa continui sa pescuiesc pentru a-mi aminti de vremurile frumoase ale copilariei

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Spune-ti parerea