duminică, 22 noiembrie 2015

Din Inima Bucovinei

Aici gasesti o parte din copilaria ta, pe care o credeai pierduta!

Așa te îndeamnă pensiunea Inima Bucovinei să îi calci pragul. Este interesant mesajul! Cel puțin pentru oameni ca mine, care au rădăcini și amintiri adânc înfipte în trecutul și copilăria lor. Și nu este singurul motiv pentru care această pensiune, Inima Bucovinei, te cheamă în Bucovina. Îndemnul de chemare continuă pe pagina lor:

Vino la Putna daca ti s-a facut dor de Stefan! Vino la Voronet, daca ti s-a facut dor de albastrul cerului! Vino la poalele Obcinilor, daca nu ai mai simtit de mult natura respirand prin tine.

Zău că m-am îndrăgostit din prima de un site pe care am ajuns pentru prima dată. Dragoste la prima vedere, cine ar fi crezut? Așa zicea Gil Dobrică într-unul din cântecele pe care le interpreta. Parcă nu era cântecul lui original, dar eu la el l-am auzit prima dată, așa că pe el îl menționez. Și merg mai departe cu  captarea de informații despre Bucovina în aceeași pagină. Aici vei găsi pensiunea Bucovina Gura Humorului și vei descoperi tradițiile pe care alți români le-au uitat sau nu le-au cunoscut niciodată.




Recunosc că nu am văzut prea multe colțuri de rai de prin România. Dar știu că ele există. În Ardeal, în Maramureș și în Bucovina sunt doar câteva dintre zonele în care găsești ținuturi de vis. Prin Bucovina am mers o singură dată și am mers cu trenul. Mi-a rămas întipărit adânc pe retină cum șerpuiește trenul printre dealuri și pajiști. Vezi un verde crud de jur împrejur, mai ales dacă nimerești și într-o perioadă în care a plouat mult. Vegetația într-un astfel de momet al anului este de un verde aprins. E uimitor!

Și la fel de uimitor mi se pare să te cazezi la o pensiune și să uiți pentru câteva zile de toată agitația din viața cotidiană. Nu știu dacă împărtașiți cu mine același sentiment, dar eu  mărturisesc că aș putea trăi într-un sat din Bucovina fără internet și fără cine știe ce tehnologie. Sigur că asta nu ar ănsemna să trăiesc în sihăstrie. Dar ar însemna să duc o viață mai puțin zbuciumată și să reînvăț să mă bucur de lucrurile simple.

Pensiunea Inima Bucovinei, pe al cărei site unde am găsit descrierile frumoase pe care le-am folosit în debutul articolului, se află în Județul Suceava, în localitatea Frasin, la o aruncătură de băț de Gura Humorului. V-am lăsat și un link mai sus ca să puteți să vă delectați și voi cu texte din descrierea Bucovinei. Și nu pot să închei fără a mai lăsa încă un paragraf care mi-a sărit în ochi:

Jupanesele noastre ti-or gati bucate alese, in care ademenesc miresme si dichiseli cum numai in Bucovina poti afla.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Spune-ti parerea