joi, 26 noiembrie 2015

Cum se face brânza bună

După ce s-a întors Toni Delaco din călătoria lui prin lumea întreagă, unde a căutat cea mai bună brânză din lume, a început să-și scrie notițele pe pagina lui online care este desigur fan brânză. Fan club am vrut să spun. Mă scuzați! Emoțiile astea!


Ei bine, Toni Delaco vrea acum să știe dacă el a adus cea mai bună brânză din lume aici la noi în România. Dar ca să își facă o idee dacă a ales sau nu bine, m-a întrebat și pe mine care este cea mai bună brânză din lume. Păi ce să-i răspund? Că gusturile nu se discută? Asta este adevărat. Dar tot majoritatea decide că suntem în democrație. Așa că orice aș alege eu, e posibil să nu fiu pe aceeași lungime de undă cu Toni Delaco. Dar știu că va lua în considerare gusturile și preferințele mele, astfel încât să poată pune o mică parte din ele în brânza pe care o va declara cea mai bună din lume.



Așadar, cea mai bună brânză în opinia mea se face după rețeta următoare:
Se ia o vacă maro (galbenă cum îi zic eu) pe care o cheamă Joiana dar pe care eu o strig Ursoaica. Se duce la păscut pe cea mai verde pășune, cu iarba cea mai grasă și mai gustoasă. Apoi ducem vaca să prânzească și să se odihnească la umbră la miezul zilei, în timp ce își plimbă iarba prin camerele stomacului. Rumegatul reprezintă o parte importantă în procesul de „fabricare” al laptelui. Seara se mulge văcuța Ursoaica vorbindui-se frumos ca să nu se streseze prea tare. Se sărută între coarne și i se spune noapte bună. Apoi se prepară brânza. Se fierbe laptele, se pune cheagul, se lasă la închegat după care se dă la ciur. După preferințe se poate pune și mărar sau alte condimente. Se scurge serul din compoziția rezultată, după care brânza se dă la sărat. O lăsăm acolo o perioadă numai suficientă cât să-și ia sarea după gustul nostru. Se savurează la masă cu roșii, șuncă și ceapă. Pentru o viață sănătoasă și echilibrată, se repetă procesul în fiecare zi. Se mulțumește bunicii care te-a învățat să faci cea mai bună brânză.

Ia zi Toni Delaco, cum sună rețeta asta?

Un comentariu:

Spune-ti parerea