luni, 9 noiembrie 2015

Dacă aș fi gospodar aș avea toate sculele necesare în gospodărie...

Dacă aș fi gospodar în adevăratul sens al cuvântului, știu exact cum aș vrea să arăt. Și nu îl aleg acum drept model pe bunicul din partea mamei, deși s-ar putea preta acestui rol. Dar pe unchiul meu din partea mamei nu-l pot sări. Este printre cei mai muncitori și strângători oameni din câți mi-a fot dat să cunosc. Nu lucrează cu jumătăți de măsură și muncește mai mult decât ar fi cazul.

Mi-aș dori să fiu ca el așa că îmi pot imagina cum sună rezumatul vieții mele din ultimii 45 de ani. O să-l aștern aici pe hârtie pentru că mie mi se pare fabulos să fiu în pielea unchiului meu.



Am crescut aici la țară în curtea părinților mei, într-o familie numeroasă, de oameni muncitori. Mai am două surori dar mama spune că sunt a treia fată a ei, pentru că îmi place mult să fac curățenie în casă și să o ajut pe ea la treburile casnice. Dar sunt și băiatul tatei că nu ratez nicio ocazie să-l ajut în grădină, în ogradă sau în curte. Dacă nu am nimic de făcut atunci îmi caut de lucru. Intru în magazia de scule, pun mâna pe o drujbă și încep să tai niște lemne. Le stivuiesc apoi având grijă să se vadă frumos și să nu se dărâme. Apoi iau motocoasa din dotare și mă ocup de lucerna din grădină. La fiecare două săptămâni trebuie cosită, uscată și depozitată pentru iarnă. Animalele o iubesc.

[...] Am acum 45 de ani și o casă încă în construcție pe care am ridicat-o greu și prin muncă asiduă. Nu-mi pare rău de niciun moment pe care l-am pierdut pentru construcția acestei case. Mă simt om și simt că trăiesc, atunci când văd ce iese din mâinile mele. Iubesc casa în care locuiesc, chiar dacă nu e încă finisată. Totuși magazia de scule la care am visat din copilărie arată impecabil și e plină de scule de toate felurile, inclusiv de scule electrice. Am aprope toate sculele care se găsesc în magazinul  de scule Gtools. Am așezate frumos în magazie drujba, motofierăstrăul, motocoasa, bormașina, mașina de tuns iarba, flexul, dar și trusele cu scule mai mici incluzând chei franceze, normale, tubulare, bomfaiere, polizorul electric, șurubelnițe, etc. Nu prea lipsește nimic de aici. Le-am cumpărat pe toate în timp. Chiar dacă nu folosesc drujba de prea multe ori într-un an, sunt împăcat cu mine pentru că o am și pentru că nu e nevoie să merg să împrumut de la vecini.

Iubesc să pun totul la punct și să meșteresc lucruri noi atunci când timpul îmi permite. Folosind sculele din magazie am reușit să-mi fac singur foișorul din curte, un leagăn, dar și zeci de decorațiuni interioare și exterioare.  Fac totul cu plăcere și niciodată nu mi se pare că am făcut tot ce se putea face în curtea mea. [...]

Așa mi-ar plăcea și mie să fiu gospodar ca unchiul meu, dar până să-i calc pe urme scriu acest articol pentru Superblog.

Un comentariu:

  1. ahh, frumoasa ideea! Frumoasa tocmai pentru ca stiu ca e adevarata.
    Ar trebui sa ii dai si unchiului sa citeasca articolul, cred ca i-ar creste un pic inima. Si pe buna dreptate!

    RăspundețiȘtergere

Spune-ti parerea