marți, 10 iunie 2014

Dezvolta-ti afacerea la timp!

Eram pe la tara acum cativa ani si vorbeam cu un satean care are o vulcanizare la sosea. Imi tot spunea ca vrea sa inchida si sa se angajeze din cauza ca afacerea nu-i mai merge. I-am explicat ca face cea mai mare greseala daca pune capat acestei afaceri din propria curte pentru a se angaja la un patron care sa-l frece cum vor muschii lui.

- Nea Vasile, pune mana bre si cumparati niste echipamente mai performante. Ca dumneata faci treaba buna aici, dar cu echipamente, materiale si scule vechi. Omul care trece pe soseaua asta principala, s-ar opri aici daca ar avea garantia serviciilor si mai ales rapiditate. Dar daca dumneata lucrezi ca acum 20 de ani, normal ca omul se duce pana la cel mai apropiat oras si rezolva treaba acolo unde sunt firme profesioniste. Investeste o suta de milioane in afacere si sa vezi ce succes vei avea.

I-am dat sfatul asta acum vreo doi ani. Intre timp nea Vasile nu a inchis vulcanizarea din curte. Ba a facut-o chiar cea mai atractiva din zona. Si-a cumparat omul un aparat de echilibrat roti care deja si-a scos toti banii, dar si in plus, a pus un afis mare la intrarea in sat, si-a facut mai mult spatiu in fata casei pentru masinile care nu aveau unde sa parcheze si acum toate ii merg bine.



Are doi nepoti care lucreaza pentru el si se ocupa si de partea mecanica si de cea electrica a masinilor, atat cat cunosc si ei si se pricep. Si pentru ca stim cu totii ca din mecanica se scot bani buni numai din mana de lucru, nea Vasile a inceput sa-si mai construiasca o casa in fundul gradinii unde sa stea linistit peste doi-trei ani cand nu o mai avea el chef de munca. Acolo nici galagie nu e si e si aproape de afacerea pe care o are de peste douazeci de ani.

Asa ca nea Vasile si-a „echilibrat” afacerea cumparandu-si un aparat de echilibrat asa dupa cum l-am sfatuit eu. Ma cinsteste mereu cand ma duc pe acolo si imi zice ca i-am deschis ochii la timp. Ca daca nu eram eu el se lasa de meserie si probabil  ca si casa aia batraneasca in care mai sta acum ar fi cazut deja pe el daca nu o mai renova putin din banii castigati.

D-aia cred ca e bine ca atunci cand vrei sa renunti la ceva ce te pasioneaza si care ti-a adus bani la un moment dat, e mai bine sa iei in calcul toate variantele inainte sa „inchizi taraba”.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Spune-ti parerea