vineri, 18 aprilie 2014

Să cred sau nu in zodii?

Sursă.
Imagine din Biserica Înălțarea Domnului - Catedrala Eroilor Tineri din Ploiești

M-am născut lângă Carpați pe, 28 aprilie
Taur eu sunt în zodiac, singurul din familie. 
Și am crescut cândva la sat și-am dus o viață faină
Pe dealuri joase am cântat și m-am hrănit cu slană.  
Acum mă dau blogger pe net și vreau a scrie versul
Ăsta nu-i advertorial, deși-am învățat mersul.
Și scriu acum, aici (de zodii) le pun în paranteze
Să știu Taurului de-i place cu Racul să flirteze.
Nu știu de poate-un Rac acum pe Taur să-l iubească
Dar știu că dac-ar fi Fecioară, nu avea cum să-l nască.
Doar de Maria-m auzit că a nascut Fecioară
Dar Duhul Sfânt a înzestrat-o cu o așa comoară.
Un Pește pe uscat de-aș fi, aș sări iar în apă
Sau Scorpion de m-aș numi, nu m-aș ascunde-n iarbă
Și Capricornul se mândrește cu-n caracter puternic
Dar eu nu sunt nici Vărsător și nici așa cucernic.
Și de Berbecu-aleargă-aiurea fără să înceteze,
E sigur că Săgetătorul vrea să-l însângereze.
Nu toți ne suntem frați alături,ne distrage averea
Doar Gemenii se pot mândri că pot împărți berea.
Să punem totul în Balanță, vă spun ultima oară
Că Leul este rege-n junglă, dar lenea îl omoară.
Ambițioși suntem cu toții și iubitori și buni,
Și avansăm zile la rând de luni și până luni.
Așa ne spune horoscopul că s-a ivit în stele
Că Marte este lângă Venus și Luna între ele.
Și zodiacul ăsta-i lung și tare mult sclipește
Dar tot ce spune Neti neața, nu mi se potrivește.
Nu știu să cred sau să nu cred, prefer să nu știu sorții
Că zodiacul ăsta zău că nu anunță morții.
N-am auzit nicicând spunând vreun astrolog la zodii
Ca vor muri la prânz sau seara, ci toți vorbesc în dodii.
De-aceea cred că este bine să nu mă-ncred în stele
Dar trebuie să recunosc că mă tot uit la ele.
Îmi spun sau nu îmi spun ceva, sclipesc pe cerul nopții,
Am să mă uit oricând la ele, să ne uităm cu toții!
Și ar mai fi ceva de spus, ceva ce mă uimește,
Că în Biserică la noi Zodiacul se ivește.
E mare, e din mozaic și-a iscat controverse
Dar asta nu-l împiedică pe Vărsător să verse.
Să fiu sau să nu fiu credul? Asta e intrebarea.
Dar nici nu cred c-am să pierd dacă ratez „strigarea.”
Dar dac-ascult azi horoscopul, până diseară-mi spun
Că totul s-a îndeplinit, iar eu sunt un nebun. 
Dar cum să cred eu horoscopul, când eu neangajat
Aud de dimineață-n zori un Taur avansat? 
Și prime tot primesc lunar, vreo trei, patru sau cinci,
Că nici nu știu câți bani mai am în conturi pe la bănci.
Eu scriu versuri până târziu, lumina mă trădează,
Pe Neti nu o mai ascult ca iarași mă fentează. 
Sunt Taur și am ascendent în Capricorn, nu-n Leu
Așa îmi spune Zodiacul din Europa (EU)!
În Zodiacul Chinezesc sunt Dragon de Pământ
Nu știu cum mă influențează dar îl cred pe cuvânt.
Și Floarea Soarelui eu sunt în Zodiac Floral,
În cel Druidic sunt un Nuc, bine că nu-s coral!
Și ar mai fi cel Indian în care sunt doar Foc
Bine că nu sunt eunuc, că nu-l credeam deloc.
Nu știu dacă acum poetul, poetul vă stresează,
Știu doar că nici el nu prea știe cum vă influențează.  
EL poezie a creat în 62 de rânduri, 
A pus-o repede pe blog, nu a mai stat pe gânduri.
Sursă


Un comentariu:

  1. Ah, mi-am amintit ca si eu am consultat horoscopul acum vreo 2 saptamani si-am vrut sa scriu despre asta pe blog, fiindca m=am distrat cu ce am aflat atunci, dar am uitat intre timp.
    Insa nu prea am putut fi atenta la poezie, fiindca am ramas cu mintea la poza din debutul poeziei. Eu nu remarcasem ca sunt zodiile pe jos, de obicei in biserici ma uit la tavan, dar banuiesc ca nu e trucata. Dar cum dracu' (ca sa spun asa) poti sa pictezi elemente zodiacale intr-o biserica ortodoxa ? Ca doar sunt parte dintr-un soi de credinta pagana.

    S-o fi modernizat religia in ultima vreme si a incorporat credinta in astre ?
    Hai ca asta e o ocazie sa fac o vizita la biserica. :)
    Cat despre poezie, ai nedreptatit 2 zodii de dragul rimei : sagetatorii is persoane lipsite de spirit practic si pierdute in metafizica si au nevoie de cineva sa ii tina cu picioarele pe pamant, iar varsatorii nu-s prea cucernici, ci le place sa ii ajute pe altii si sa simta ca aduc o diferenta in viata celorlalti. Despre lei, eu am ras citind ca-s lenesi, dar ei s-ar putea sa 'raga' fioros citind-o.

    ps. faina rau poza de la final, o strica doar rasul tipei, trebuia ceva mai misterios, in ton cu restul.

    RăspundețiȘtergere

Spune-ti parerea