vineri, 27 februarie 2009

Provocarea saptamanii! Tema 3

Creati o povestire de maxim 300 cuvinte (sau o jumatate pagina, NU mai putin) in care sa ilustrati notiunea de “intelepciune”.

A fi intelept e un lucru drept si destul de impresionant. A fi intelept in conceptia mea nu este tot una cu a fi destept, in sensul ca poti fi intelept fara a fi destept si poti fi destept fara a fi intelept. Asa stateam cu maestrul meu pe malul unui rau si la un moment-dat si-a pus o intrebare: "- De ce nu mai zboara randunicile atat de jos?" De-a dreptul adevarat era faptul ca randunicile nu mai zburau in inaltul vazduhului ci se apropiasera toate de nivelul solului. Vantul batea iar norii de ploaie se apropiasera din senin. Ne-am ridicat sa plecam spre casa cand deodata raspunsul la intrebarea lansata tocmai ce era dat. Maestrul se uita catre mine si imi spuse: "- Stiu care e raspunsul! (un fel de Evrika!) Cred ca s-au lasat in jos din cauza venirii ploii si a vantului care au facut ca insectele, micile zburatoare sa se lase cat mai jos pentru a cauta adapost. Desigur ca acesta era raspunsul la intrebarea pe care singur si-o pusese. Asadar intelepciunea consta in posibilitatea de a reusi sa raspunzi la intrebari al caror raspuns nu-l cunosti dinainte, consta in posibilitatea de a oferi cel mai bun sfat celui ce are nevoie, consta in posibilitatea de a alege corect momentul in care iei decizii si in valoarea deciziilor pe care le iei. In fiecare dintre noi se afla un intelept care trebuie descoperit. Descoperirea inteleptului alunga lenea lenesului care ia raspunsurile de-a gata. Acesta a fost o simpla intamplare prin care am inteles ca acel om pe care-l omagiez prin aceasta povestioara era un intelept care poseda intelepciune. Odihneasca-se in pace omul care mi-a aratat intelepciunea, omul pe care l-am numit maestru.
Pentru concurs

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Spune-ti parerea