sâmbătă, 6 octombrie 2012

Despre Festivalul castanilor de la Ploieşti 5,6 octombrie 2012

Am ajuns la Festivalul castanilor de la Ploieşti, conjunctural oarecum. Nu sunt prea pasionat de folk(asta s-a cântat la acest festival în cazul în care nu ştiaţi), dar asta nu înseamnă că nu ascult acest gen de muzică. Dacă este să judec după seara trecută, trebuie să recunosc  faptul că folk-ul are farmecul lui şi poate fi cântat şi ascultat în diferite stări. În prima zi, când a avut loc Concursul de interpretare a Muzicii Folk m-am simţit bine ascultând prestaţia artiştilor care au urcat pe scenă care au fost incredibil de buni, cu foarte mici excepţii. Mi-e foarte greu să fac un top din punct de vedere tehnic, dar am cât de cât ureche muzicală aşa că voi face un top 10 (din totalul de 18 concurenţi) aşa cum mi-au plăcut mie mai mult.

  1. Folk arhaic
  2. Petre Ancuţa
  3. Cosmin Văman
  4. Grupul Carouri
  5. Grupul Icarus
  6. Mihaela Simai
  7. Grupul Descântec
  8. Grupul Tivodar
  9. Grupul Despre Vise
  10. Adela Ţiţescu
Cam aşa arată topul meu, cu un top 3 bătut în cuie, restul oscilând între restul locurilor disponibile în acest top.
  • Despre Folk arhaic vă pot spune că a intrat ultimul în concurs. Grupul format din trei componenţi, doi tineri instrumentişti (Unul a cântat la chitară, celălalt a bătut cu palmele nişte "tobe" şi a zdrăngănit o "solniţă cu sare". Chitaristul a cântat şi vocal şi a facut-o foarte bine) şi un "tânăr" bătrân, la vreo 60 de ani (sper să nu mă înjure dacă nu am aproximat bine). Acesta din urmă a cântat vocal şi la două instrumente pe care nu le-am putut identifica. Unul părea un fluier banal, dar nu-s convins că aşa era. Spectacolul a fost desăvârşit iar aplauzele binemeritate.
  • Petre Ancuţa a dat un grai plăcut versurilor lui Nichita Stănescu şi a interpretat plin de entuziasm şi bucurie Balada Motanului. La numai 23 de ani Petre are o voce puternică adaptabilă probabil mai multor stiluri muzicale.
  • Cosmin Văman a cântat o piesă compoziţie proprie, pe care publicul a gustat-o din plin. Probabil a fost primă audiţie pentru mai mulţi spectatori, dar asta nu a contat. Modul de interpretare calm şi zâmbetul de pe buzele lui Cosmin în timpul prestaţiei, au dat o bună dispoziţie spectatorilor care probabil nici nu au băgat prea tare de seamă că el nu are  deloc cea mai bună voce din concurs. Piesa "Nu sunt destul de trist să fiu folkist" i-a adus aplauze sincere şi prelungite.
  • Grupul Carouri - format dintr-un băiat şi o fată roşcată a interpretat două piese compuse de membul feminin al grupului. Vocea ei puternică şi bine controlată a umplut scena şi sala.
  • Mihaela Simai a fost solista care a cântat una dintre piesele sale fără amplificator şi fără microfon,din cauza unei probleme tehnice care a apărut pe parcursul prestaţiei ei. Aşa că şi-a luat chitara sub braţ şi s-a aşezat pe marginea scenei de unde şi-a făcut vocea auzită până în ultimele locuri ale sălii, fără prea mari eforturi.
  • Grupul Tivodar a avut pe partea de orchestraţie o vioară. A fost singurul grup care a folosit un astfel de instrument, iar arcuşul mânuit de un tânăr a dat sunete şi note plăcute auzului.
  • Adela Ţiţescu ploieşteanca ce şi-a reprezentat cu brio oraşul, ne-a chemat mai aproape de  inima ei prin piesa "Vino aproape". Vocea caldă şi armonioasă i-a fost în avantaj.
Toţi concurenţii din top 10 s-au prezentat  foarte bine pregătiţi la acest festival şi pentru mulţi dintre ei aş plăti bilet săi ascult intr-un recital.
Am mai observat că unele piese nu au fost alese foarte bine de concurenţi, dar asta ne poate spune mai bine juriul care a fost formatprintre alţii din: Daniel Iancu, Marilena Gheorghiţă, Mircea Banici.

Festivalul castanilor a ajuns la ediţia cu numărul 13 şi este dedicat In memoriam Gabi Dobre, jurnalistul de succes pe care la dat Ploieştiul şi România. Acesta a trecut în nefiinţă acum 7 ani răpus de o boală necruţătoare care sună atât de ingrozitor încât prefer sa nu-i dau numele. Cu această ocazie  organizatorii au pregătit un scurt videoclip de rememorare a celui ce ne-a adus informaţia mai aproape ani la rând, fie la radio, fie la televiziune.

2 comentarii:

  1. ihhh, am ratat o vioara?? E instrumentul meu preferat.
    Am sa caut pe youtube inregistrari macar cu primii trei ce ti-au placut tie, daca nu si cu restul.
    In rest, cu ocazia asta am aflat si eu de Balada Motanului. Am si citit-o. Daca m-ai fi intrebat cine a scris-o, n-as fi zis nicidand Nichita - cred ca e prima poezie de-a lui ce m-a emotionat si pe care am priceput-o.

    RăspundețiȘtergere
  2. interesant! Acum ca am ascultat cantecele cu cei 5 pe care i-am ales tu si ca mi-am format o impresie, am revenit la cele 2 articole, cel cu "premiantii" tai si cei cu premiantii juriului. Vad ca m-am potrivit mai degraba cu alegerile tale.
    p.s. mi-ar placea sa-i ascult pe Folk Arhaic la Festivalul de la Sighisoara, mie imi pare ca s-ar potrivi.

    RăspundețiȘtergere

Spune-ti parerea