joi, 6 august 2009

Serialul Yazaki. Episodul 2

... In saptamana urmatoare, in care urma sa fac actele pentru angajare, am aflat ca am luat bacalaureatul, acest lucru neavand insa niciun rol in angajarea care era ca si infaptuita. Si a sosit si ziua in care am inceput munca. Deja ma plictisisem numai la gandul ca in fiecare zi va trebui sa am un program care se va ghida dupa programul de la munca. Deja trebuia sa-mi aranjez intalnirile dupa anumite ore iar tabieturile nu mai puteau fi aceleasi pentru ca urma sa lucrez o saptamana de schimbul 3 una de schimbul doi si una de schimbul unu ca dupa aceea sa o iau de la capat cu schimbul 3 si tot asa. Am ajuns in prima zi la poarta locului de munca si a trebuit sa asteptam in soarele arzator al lunii iulie pentru a fi invitati in interiorul fabricii. Ne-a chemat in cele din urma o doamna si astfel mergeam toata grupa de aproximativ 30 de indivizi sa ne scolarizam pentru a incepe munca. Abia scapasem de orele de la scoala si trebuia sa fac iarasi scoala. Si am fost dusi intr-o sala cu peretii acoperiti cu schite ale cablajelor si subansamblelor care erau prelucrate in acea fabrica. Exact ca la scoala. mai erau ghivece cu flori si tablouri cu fondatorii Yazaki. Aveam fiecare scaunul lui cu tablita pentru a pune caietul pe ea si a scrie ce ne preda profa' . Erau mai multe profe care ne predau cu randul. Din cand in cand ni se mai dadeau momente de respiro. Aerul conditionat ne batea in cap opt ore pe zi de ne lua si somnul si durerea de cap. Si totusi ceva nu mai semana cu scoala. Ma refer la pauze care nu mai erau de 10 minute dupa 50 de scris ci erau de 15-20 de minute dupa 2-3 ore de scris. Asta insemnand ca aveam doar 30-40 de minute pe zi pauza si asta doar asa de promotie caci eram incepatori. In primele zile am fost echipati de ei cu tricouri albe si simple si papuci la fel de albi. De fapt toata lumea avea papuci si tricouri, numai ca difereau tricourile, in functie de functia pe care o ocupa fiecare. Astfel tricourile albe simple erau pentru bobocei, urmau tricourile crem purtate de operatori simpli. Apoi erau tricouri bleu pentru inspectorii de calitate, camasa albastra pentru seful inspectorilor de calitate, tricou portocaliu pentru operator cu mai multe functii, tricou crem insotit de banderola gri pentru subleader (sub-sef), camasa gri cu guler rosu pentru lideri (sefi de linie) si camasa verde pentru supervizori (sefi peste sefii de linie). directorii purtau camasi foarte frumoase albe dar aveau voie si cu altfel de haine caci vorba aia "erau sefi". Si dupa ce ne-au imbracat am devenit obligati in a purta acest echipament. Iar apoi iar la lectii si scriam atat de mult incat imi aminteam de clasa a opta cand scriam in continuu la ora de romana. Imi amintesc ca stateam langa o Adriana care era stangace de felul ei si care ma tot lovea cu cotul cand scriam. Si ne tot loveam cot in cot si ramaneam in urma si profa care sesiza acest lucru se oprea si ea si astfel obtineam momente de respiro, in care mai faceam si doua trei glume "ca pe vremuri".

Din episodul urmator:
-> Cum mi se jupuia pielea de pe degete
-> Prezentarea intregii fabrici
-> Contactul cu primii colegi de linie
-> Spargerea grupului

2 comentarii:

  1. Mama...parca ar fi serialul ELODIA...Oare cat ai sa-l lungesti?
    Astept si serialul Kaufland :P

    RăspundețiȘtergere
  2. E lung ... are cam 10 episoade + making off-uri

    RăspundețiȘtergere

Spune-ti parerea