luni, 17 august 2009

Serialul Yazaki. Episodul 6

... Si am avut cativa elevi de care eram mandru, ca un profesor ce triumfa in educatia unui elev al sau.
Certurile cu Tiganu' se tot accentuau astfel incat am renuntat la clamp pentru un alt pas care era mult mai greu decat ma asteptam. Era testul cu apa, de pe urma caruia constatam daca cablajul montat pe bord va permite apa sa intre catre bord in cazul in care este expus apei sub presiune. Si aveam un cazan dotat cu o gaurica mica in care trebuia sa-mi intre mie cablajul, infasat in prealabil cu o carpa, pentru a usura introducerea lui in acea gaurica mica. Dupa ce il introduceam in gaura trebuia sa fixez intr-o anumita pozitie, inchideam capacul cazanului care era prevazut cu o cuva de apa prin care observam daca ies bule sau nu, in interiorul cazanului fiind bagata presiune. Si astfel se testa daca cablajul este in regula si nu va permite sa intre apa la bord. Si operatia aceasta, care era destul de dificila pentru ca uneori circuitele nu se asezau asa de bine incat sa intre in gaura stramta, imi dadea mari batai de cap si ramaneam in urma chiar atunci cand credeam ca ma misc mai repede. Si eram tocmai urmatorul pas dupa clamp, adica primeam cablajele de la ei, ceea ce insemna ca mi se intampla acelasi lucru cand vroiua baietii (mi se umplea pomul de calblaje, dupa o perioada de ritm anemic). Si ma lua cu transpiratii cand vedeam ca nu pot face fata si cand sefa venea si tipa la mine ca nu vreau sa fac treaba desi eu imi dadeam tot interesul. Si am fost jonglat dupa o linie pe alta, si eram dat ba la clamp ba la waterproof si devenisem intr-un fel libero. Insa ma enerva foarte tare ca nu puteam face fata pe noul post incat imi venea sa-mi semnez demisia. Si a venit ziua in care am stat o zi intreaga singur la waterproof si nu am avut niciun ajutor si niciun moment de respiro in afara pauzelor. A fost o zi de c***t in care tot ce am putut face a fost sa transpir aproape in zadar. Ma simteam foarte prost stiind ca sunt veriga slaba din acea linie si ca din cauza mea nu merge treaba. Si am ramas epuizat dupa acel schimb atat de tare incat am cazut de oboseala in patul de acasa, dormind 13 ore dupa 8 ore de munca. A fost cea mai grea zi de munca pe care am putut-o avea vreodata, dupa 13 ore si ceva de somn fiind trezit de fratele meu care culmea fusese schimbul 3 si care m-a trezit pe mine la ora 14:20 (la ora 14:30 aveam speciala pentru Yazaki). Am ajuns la munca buimac si sunt convins ca as mai fi dormit cateva ore daca nu eram trezit. Si astfel aceasta zi m-a decis sa pun piciorul in prag si nu am mai vrut sa intru pe acel pas in ruptul capului. Seful m-a inteles si astfel m-a dat pe o alta arie pe un clamp format din trei oameni dar care ar fi fost de fapt de 4 oameni avand in vedere dificultatea acelui pas. Am dat aici de niste colegi care erau transpirati tot timpul fiind mai ceva ca pe aria pe care facusem clamp. Aici pasii erau foarte lungi si cu o multitudine de clipuri de pus pe cablaj, de diferite forme si marimi. Pe clampul de pe Yaris devenisem destul de bun si cu toate acestea aici mi se parea un adevarat chin. Este adevarat ca nici nu semana cablajul si erau alte clipuri, dar cu toate astea viteza si complexitatea pasilor mi se pareau exagerate.
Am stat si aici vreo doua saptamani pana cand am revenit pe tura mea, air sefa a decis sa ma dea in training in cele din urma, dar nu singur ca sa nu ma supar ci impreuna cu Tiganu' de care vroia sa scape dupa tura ei. Si iata-ne din nou pe amandoi unul langa altul ca doi "prieteni" ce eram. Si ne bufnea rasul de situatia creata si ne mai intepam din cand in cand cu cateva vorbe. Eu am ajuns din training pe o alta arie fiind dat la matisare (infasurarea circuitelor cu banda adeziva pentru protejarea circuitelor) in timp ce Tiganu; era pe un alt clamp la o linie dupa mine dar in aceeasi arie. Asadar eram aproape colegi, fiind atat de aproape. Aici iarasi nu imi placea caci eram pe linia mobila care se misca si pe langa care trebuia sa mergi si sa dai din maini cu diferite benzi adezive. Am stat aici aproximativ o saptamana ajutand doar pe doamna care era pe pasul respectiv. De aici am plecat in alta arie, departe de Tiganu' unde am fost dat pe un clamp unde se lucra in doi insi. Si era liniste si cablajul pe cat de mic era pe atat de multe clipuri avea. Am stat vreo 3-4 zile dupa care a venit un profesor la mine si la alti colegi care fusesera dati in training si nea propus o alta oferta.

Din episodul urmator:
-> Aria de preasamblare
-> Suspect de pile
-> Colegi noi

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Spune-ti parerea