miercuri, 3 noiembrie 2010

Romanian capital is Bucharest

Traiesc . . . traiesc de 22 de ani langa un oras-capitala, l-am vizitat de nenumarate ori, dar tot nu m-am saturat sa-l descopar. Merg de fiecare data in Bucuresti cu gandul ca voi mai vedea o mica parte din capitala Romaniei, de care nu am deloc o parere proasta. E adevarat ca ar putea fi mai curata, mai organizata si mai frumoasa decat este acum, dar trecand peste aceste aspecte ma simt ca intr-un oras al unei tari straine. Noroc cu limba romana auzita la tot pasul si reclamele scrise cu slove romanesti care tradeaza un oras romanesc. Altfel ai crede ca esti in alta tara. Cel putin mie imi da aceasta impresie, pentr ca sunt prea obisnuit cu orasul in care locuiesc. Asadar cand merg in Bucuresti ma minunez de fiecare data. In ultimele 3 zile am ajuns de doua ori in Bucuresti. Am gasit un oras ceva mai asfaltat decat il stiam eu, vesnic in dezvoltarea infrastructurii, destul de curat si desigur foarte aglomerat. Circulatia bara la bara nu ma enerveaza insa atunci cand nu ma grabesc si mai ales atunci cand sunt in dreapta soferului. Am vazut in sfarsit Arcul de Triumf de aproape, si am vizitat grandiosul Baneasa shoping city, un mall de lux, pentru niste bucuresteni care chiar platesc pentru o toala cat iau eu salariul intr-o luna intreaga. Ce sa-i faci... chiar si la salarii se deosebesc de noi provincialii. Avand magazine de tot felul la fiecare pas si zeci de banci la care sa te poti imprumuta, Bucurestiul este o imensa piata de desfacere si totodata o babilonie de lucruri. Ofera multe oportunitati, pe care intr-un oras mediu, cam cum este si Ploiestiul , nu le poti avea. Poate ca exagerez putin?! Nu prea cred. Ma mai uit putin in zona comerciala din imprejurimile Baneasa shoping city si vad alte si alte constructii. Metro, Carefour, Ikea, inca un santier in lucru, si asta numai in imediata apropiere, caci zona metropolitana e plina de reprezentante ale marcilor straine de masini, printre care nu puteam sa ratez cu privirea reprezentanta Ferarri, cu cativa vitezomani afisati in vitrina. Si multe multe altele, despre care o sa vorbesc mai pe larg in alte insemnari.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Spune-ti parerea