sâmbătă, 12 decembrie 2015

Fac bani chiar și când dorm

Uite că nu a trebuit să ajung parlamentar ca să mă bucur de bani făcuți printre visuri. Am ajuns care assistant în Anglia și am constatat că pe schimbul de noapte pot fi plătit chiar dacă am o noapte ușoară și pot dormi în post. Asta este „awesome”. Chiar speram la un moment dat în viață să dau de un job ca ăsta.

sursa imagine: google images

Când aveam vreo 19 ani am fost angajat la Yazaki. Făceam cablaje auto pentru Toyota Yaris sau Ford pe schimbul de noapte. Era el de numai 7 ore și 45 de minute, dar era lung cât Zidul chinezesc. Nu numai că nu puteam să închid un ochi, dar nici nu puteam să stau pe scaun sau să mă relaxez câteva minute. Era același ritm alert ca pe schimbul de zi. Timp de o săptămână întreagă eram nevoit să nu dorm nopțile și să depun un efort intens pentru un salariu minimum pe economie. Mă gândeam la paznicii care câștigă cam cât mine dar măcar pot dormi două-trei ore pe noapte, fiind plătiți în timpul ăsta.

Apoi a urmat Kaufland. Aici aveam timp de pauză. Dar în acea jumătate de oră de pauză, era imposibil să nu-mi sune telefonul de serviciu în timp ce puneam capul pe masă să-mi odihnesc creierul câteva minute. Evident, se întâmpla pe schimbul de noapte. Iată că 8 ani mai târziu mă pot „bucura” de acest privilegiu. Pot dormi în post și sunt plătit în timpul ăsta. Mai mult de atât, managerul însuși ne-a sugerat că ar fi indicat să ațipim puțin, fie pe timpul de zi, fie pe cel de noapte, pentru a putea fi fresh în restul programului.

Iată că mai sunt și manageri umani pe lumea asta care înțeleg că omul și corpul lui, au niște nevoi. În timp ce mulți angajatori nu te lasă să stai pe un scaun, sau rezemat măcar câteva minute pe oră, alții îți sugerează chiar să dormi.





Nu știu dacă e cazul să fiu invidiat. De fapt nu ăsta e scopul poveștii. Scopul este de a sublinia faptul că unii oameni realizează că omul în general are niște limite pe care nu le poate depăși, așa că acționează ca atare. În timp ce alți oameni ne cer să ne depășim condiția umană și să devenim roboți cumva. Chiar dacă aceștia din urmă vor reuși ce și-au propus, eu tot pe primii o să-i laud și o să-i respect mai mult. Pentru că sunt om și pentru că îmi place să dorm atunci când corpul mi-o cere.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Spune-ti parerea