joi, 13 noiembrie 2014

Cafeaua la minut te apropie mult

Prima zi de serviciu. Cafea pe jos, cafea pe masă, cafea în tot biroul și un miros intens. Am greșit și am gafat din prima zi. Șeful era exasperat și îi era frică să nu pice vreun șef mai înalt în biroul nostru în acele momente. „Prietene, cine te-a angajat?” Când l-am auzit spunându-mi replica asta, am înțeles că neatenția mea nu a fost deloc bine primită de ceilalți. Mi-a luat cam jumătate de oră să curăț cum trebuie pe jos, pe sus, pe oriunde ajunsese cafeaua. Fierbătorul de cafea și ibricul voluminos m-au trădat de la început. Am zis că trebuie neapărat să repar greșeala.

Am cumpărat un expressor Picasso de pe Marketonline.ro

Espresor cafea Ariete Picasso

Dacă am început noul job cu stângul am zis să continui în mod firesc cu dreptul, așa că am făcut și pasul ăsta și m-am prezentat a treia zi la serviciu cu un expressor de cafea Ariete Picasso despre care primisem recomandare de la un prieten de familie. Colegii au fost foarte încântați de inițiativa mea. Îmi iertaseră păcatul din prima zi și deja expresia „carte multă nu se cere, să fii prost să ai putere!” nu mai era valabilă în cazul meu.  Prost nu eram, că altfel nu aș fi fost angajat pe postul operator introducere date și nu aș mai fi lucrat cu acte importante. M-am remarcat pentru a doua oară în colectiv drept „băiatul cu cafeaua”. 

Expressor vs expressor profesional


Espressor cafea Philips
Cum am ajuns acasă în acea zi, m-am uitat din nou pe magazinul Marketonline.ro să văd ce expressoare mai au la ofertă. Am zis că dacă tot prinsesem o promoție bună pentru primul expressor, poate îmi iau și mie unul ca să mă premiez pentru ideea genială pe care am avut-o. Și tot căutând prin oferta generoasă de expressoare am ajuns pe pagina unui expressor philips profesional. Tare mult mi-a făcut cu ochiul, dar nu era cazul să-mi fac speranțe. Prețul unui expressor Philips Saeco era mult prea piperat pentru mine, în plus eu nu aveam nevoie de unul profesional. Că doar nu făceam cafea pentru tot blocul. Ok, aș face pentru câteva vecine, dar numai pentru ele :) . Altfel stau lucrurile atunci când cafeaua este măcinată pe loc și prospețimea aromei emanată de boabele proaspăt mărunțite îți inundă nările și îți provoacă simțurile. Știu asta de când am mers într-un showroom pentru expressoare de cafea și am văzut un model de expressor de cafea total transparent. Acesta prepara cafeaua la vedere, fără secrete, fără inhibiții ci doar cu o poftă nebună din partea degustătorului de a simți și gustul cafelei, nu numai mirosul deosebit.
În acel showroom am văzut pentru prima dată diferența dintre un expressor normal și unul profesional. Este ca diferența dintre un Ford și un Audi ultimul tip. Nu mă pricep eu atât de bine la mașini, dar cred că ați prins ideea.

Acum sunt încă angajat în biroul în care sunt în continuare „băiatul cu cafeaua”. Diferența este că acum bem cafeaua la minut și nu mai așteptăm să fiarbă apa în ibric. Nu mai riscăm nici să dăm peste ea și să murdărim acte sau dosare. 

Sursa foto: nutritie.restomania.ro

Acasă însă prefer cafeaua la ibric, făcută după tehnica bunicii. Nu dă niciodată greș și în plus îmi amintește de ea ca fiind prima persoană care mi-a făcut o cafea. Vă dați seama că eu îmi aduc aminte de bunica la fiecare ceașcă de cafea preparată după tehnica ei și savurată în tihnă?

Acest articol participă la Superblog 2014.

5 comentarii:

  1. La cafea se leaga cele mai multe prietenii

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte adevarat. Daca stii sa savurezi si cafeaua si discutia, atunci ai un plus.

      Ștergere
    2. Bineinteles, o cafea buna dezleaga gura si leaga prietenii pe viata.

      Ștergere
  2. E interesant cum o cafea te poate diferentia de ceilalti si poate sa te ajute sa fii retinut intr-o colectivitate. Nici nu mai conteaza din ce cauza, e bine ca lumea ajunge sa te recunoasca :)

    RăspundețiȘtergere
  3. La cafea se povestesc cele mai mari secrete.

    RăspundețiȘtergere

Spune-ti parerea