luni, 17 noiembrie 2014

Ne plac lucrurile handmade?

Chiar mă intreb: cat de mult ne plac bijuteriile handmade si toate celelalte accesorii facute cu migala? Puteti rasounde sincer la aceasta intrebare? Pe internet vedem la tot pasul acest tip de afacere. Fie ca este prezentata pe un blog personal, fie ca este expusa pe un site precum regalgold romania aceasta afacere handmade infloreste pe zi ce trece. Eu unul ma bucur ca se intampla asa. Ne face cumva sa revenim la origini sa lucram mai mult manual si sa cumparam mai multe obiecte lucrate de mana.

Chiar daca handmade-ul cere un timp de lucru destul de lung, romanul a inceput sa aprecieze asta si sa cumpere acest tip de produs lucrat manual, chiar daca uneori pretul este unul mai mare. Desigur ca la pretul final se iau in considerare mai multe aspecte: timpul de prelucrare, costurile materialelor folosite, cererea pe piata, etc.

 De exemplu inelul din imaginea de mai jos este unul lucrat extrem de bine la prima vedere. Nici nu stau sa-i caut defecte. Imi place mult si imi place ideea ca are efect antistres, datorita benzilor rotative de deasupra suportului principal.  Nu este handmade, dar este destul de interesant ca model.

Am lucrat si eu articole handmade la viata mea. Nu erau bijuterii sau accesorii vestimentare, dar munca depusa de mine era foarte migaloasa. Totusi pretul final al produsului pe care eu il lucram de mana nu era unul piperat. De atunci am invatat sa pretuiesc articolele lucrate manual si valoarea acestora. Iata in imaginea de mai jos cat de bine lucrat este acest set de cercei si bratara..
Nici nu pare a fi lucrat manual. Atat de bine este lucrat, incat nu te-ai gandi ca cineva are dexteritatea necesara pentru a scoate astfel de accesorii perfecte din mainile sale.

Oricare ar fi alegerea oamenilor pentru bijuterii sau orice fel de produse, trebuie sa ia in calcul calitatea finala a produselor. La urma urmei clientul este cel care da tendintele cererii pe piata, ci nu producatorul. Ar mai fi de luat in calcul si ocazia pentru care achizitionam bijuteriile. Cadourile constand in bijuterii trebuie date la ocazii importante si sa aiba o semnificatie aparte. Daca vorbim despre inele, cercei sau bratari confectionate din metale pretioase, atunci acestea pot da o valoare in plus cadoului, mai mare decat cea materiala. Bijuteriile oferite drept cadou persoanelor care nu ne sunt apropiate, pot reprezenta gesturi cu subînteles.

Pana la urma ramane intrebarea: ne plac mai mult articolele handmade decat cele confectionate cu ajutorul masinilor?

Un comentariu:

Spune-ti parerea