joi, 8 ianuarie 2015

Nu e simplu sa fii fotograf profesionist

Dupa ce am mers in miez de noapte in padure pentru a face fotografii cu cativa oameni pasionati de fotografie, am inteles ca aceasta pasiune este costisitoare chiar si dincolo de investitia propriuzisa in aparatura. Nu este suficient sa ai un aparat de fotografiat performant, unul sau mai multe obiective pe masura aparatului, trepiedul potrivit sau alte accesorii costisitoare si ele. Mai este nevoie sa ai o mare pasiune, uneori una innascuta, o pasiune care sa te arunce in tainele artei fotografice si sa te indemne sa-i cunosti toate misterele. Mai ai nevoie de bani investiti in transportul pana la locatiile de fotografiat si multa imaginatie. Ca na! Fotograful ar cam trebui sa fie regizorul si scenaristul fotografiilor sale.

Pierdut in zeci de termeni fotografici, in padure la Blejoi, acolo unde am mers pentru fotografii nocturne, nu am facut altceva decat sa pun intrebari banale unor fotografi nu foarte experimentati, dar dotati cu un bagaj de informatii de baza, esential de cunoscut de orice individ care activeaza in domeniu.
Atunci mi-am dat seama ca toata teoria invatata inainte se revarsa la sfarsit in apasarea butonului de declansare care are nevoie sa fie apasat la momentul oportun si pe cadrul potrivit. Nu e ca si cum mie mi-ar iesi aceeasi fotografie cu a unui fotograf profesionist, chiar daca as apasa declansatorul aceluiasi aparat folosit de el si pe acelasi cadru fotografiat de el inainte.


Pe internet gasim tot felul de persoane care au imreia ca sunt fotografi. Dar fotograful nu e cel care tine in mana un aparat, ci cel care stie ce sa obtina dintr-un cadru maximum posibil.
Nu ma intelegeti gresit! Nu dau vina pe cei care au pasiuni de nivel incipient si lipsa de experienta pentru faptul ca ajung sa fie fotografi oficiali ai unor evenimente importante din viata unui om. Cel care apeleaza la un fotograf amator si vrea fotografii profesionale este cel care isi asuma rezultatul. Daca am invatat ceva important in viata atunci acea invatatura este ca de cele mai multe ori serviciul mai costisitor iti aduce mai multa multumire la final. Aproape in orice domeniu este valabila aceasta invatatura pe care am tras-o. De exemplu pentru fotografii de nunta, eveniment important al vietii unui om, cred ca putem face o investitie serioasa si sa apelam la serviciile unui fotograf profesionist. Putem cauta aici fotograf nunta bucuresti pe google sau pe paginile dedicate fotografilor profesionisti. In acest fel ne putem asigura un portofoliu de fotografii . Un album incredibil ce ar surprinde ipostaze de neuitat de la evenimente rare si importante precum o nunta, o zi de nastere, un botez sau orice alt eveniment necesita atentie maxima. Asta in cazul in care ne dorim amintiri de neuitat.
Eu am tot cautat zilele acestea fotografii realizate de profesionisti si am gasit fotografii surprinzatoare. Doua dintre fotografiile pe care le-am gasit pe un site de fotograf din Bucuresti le-am atasat acestui articol. Va puteti da cu parerea daca merita sau nu sa apelam la un fotograf profesionist pentru evenimentele importante din viata noastra.







2 comentarii:

  1. Am mai avut noi discutii pe tema asta si imi stii parerea : nu un certificat, nu calitatea de posesor al unui DSLR si a accesoriilor aferente si nici macar stiinta de a utiliza tehnic acel DSLR nu te fac un fotograf bun.
    Acum depinde ce intelegi tu prin termenul 'profesionist'. Daca intelegi doar faptul ca acel fotograf castiga bani si asta, atunci nu mai comentez nimic, fiindca, precum in orice domeniu, sunt multi care pot trai din meserii la care nu-s buni si pentru care n-au talent, dar au cerere de piata.
    Talentul il gasesti la indivizi care n-au sa fie vreodata profesionisti.
    In schimb pe linkul pe care l-ai postat ... ei DA ! Faine pozele, elegante ! Am vazut multe siteuri de fotografi, iar dintre cei specializati pe nunti nu am gasisem pana acum decat 2 firme sa-mi placa. Asta e a treia echipa.

    RăspundețiȘtergere
  2. ps. nu stiu cand ai fost tu in padure pentru experienta asta, dar ma amuz si eu de coincidenta : cam tot asa mi-am inceput si eu anul 2015. Numai ca n-am facut poze.
    Insa ideea unei asemenea experiente mi se pare interesanta, nu stiu daca as participa neaparat, ma mira doar ca nu am auzit inainte ca se organizeaza. Suna bine ! Si as fi vrut sa spui si cate ceva despre rezultatele foto ale experientei asteia, desi imi dau seama ca nu asta a fost scopul articolului de fata. Poate in altul.

    RăspundețiȘtergere

Spune-ti parerea