duminică, 24 august 2014

Izolatii termice

Am cateva cunostinte care s-au hotarat sa-si construiasca o casa a lor cu mana lor, plecand de la zero si fara a avea din start banii necesari constructiei. Este si greu sa ai toti banii la un loc in acelasi timp, atunci cand traiesti in Romania si nu provii dintr-o familie de bani gata. Si tot stand de vorba cu ei din cand in cand la cate-o bere, din vorba in vorba ajungem inevitabil la discutii pe tema casei pe care si-o construiesc. Doua dintre cele trei cunostinte cred ca si adora sa vorbeasca despre asta. E drept ca este un subiect pe care, cel care il deschide, (mai ales daca este si cel care construieste casa) poate vorbi ore intregi, fiindca vorbele lui vin din inima si toata inima si sufletul sau este in aceasta casa ridicata cu greu.

Asa se face ca am ajuns sa stiu mai multe decat credeam ca voi ajunge sa stiu vreodata despre izolatii, despre tipuri de izolatii, despre materialele folosite la izolatiile termice, uneori si la cele electrice, unde se folosesc benzi adezive, unde se folosesc benzi aluminiu, cum alegi materialele, cum alegi meseriasii, etc. Iar acum colac peste pupaza, mama s-a hotarat sa izoleze si ea fatada apartamentului in care locuim. Cica trebuie sa fim in ton cu restul lumii.

Pe bune? Atatea informatii despre conctructii, izolari, amenajari interioare si exterioare? Atatea informatii din acelasi domeniu venite in aceeasi perioada? Pai daca tot s-a intamplat asa, cred ca ar trebui sa ma gandesc bine daca necesita sau nu sa fac niste cursuri de zidar, de exemplu. Nu ca m-as vedea vreodata practicand aceasta meserie, ci pentru ca imi place sa invat, sa stiu macar la nivel teoretic cu ce se mananca anumite lucruri. Nu e chiar fain sa fii total pe alaturi in domeniile care nu te intereseaza deloc. Putin habar ar fi bine sa avem si despre anumite subiecte pe care nu le consideram importante.

Chiar luna trecuta un vecin mi-a facut niste lucrari in apartament. o zugraveala in bucatarie, niste retusuri ici colo si mi-a izolat pe balcon o crapatura care nu dadea bine nici ca estetica si care pierdea caldura pretioasa pe timp de iarna. M-a trimis sa-i cumpar o banda de aluminiu de la un butic de metalo-chimice. Mai bine imi vedeam de treaba. Cand am ajuns acolo m-a intrebat vanzatorul de care vreau. Sa fie mai ingusta, mai lata, mai lunga, cu nu stiu ce grosime. Habar nu aveam ce sa-i raspund asa ca i-am spus sa-mi dea bon la una pe care mi-o recomanda pentru necesitatile mele si daca nu e potrivita, sa i-o aduc inapoi sa mi-o schimbe.
Desigur ca nu a fost buna, asa ca mesterul mi-a cautat model pe google si mi-a aratat exact ce trebuia sa cumpar. Am rezolvat-o si pe asta in cele din urma...

Daca era o folie de aluminiu pentru alimente, atunci stiam clar ce-mi trebuie. De aceea spun ca e bine sa avem idee despre lucruri care nu ne sunt neaparat interesante, pentru ca nici nu stim cand vom avea nevoie de ele.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Spune-ti parerea