miercuri, 27 august 2014

Momente de fericire intr-un cos

Ma stiti pasionat de baschet, de aruncatul la cos si mai ales de vizionarea acestui minunat sport. Dar nu despre cosul de baschet am sa vorbesc acum pentru ca acela imi va acapara oricum prea mult timp de saptamana viitoare, atunci cand va incepe campionatul mondial de baschet din Spania. Acum am sa va vorbesc despre cosul cu bunatati pe care orice companie ar trebui sa-l dea in perioada sarbatorilor angajatilor, drept multumire ca acestia si-au facut treaba tot restul anului. Acest gest, de multe ori chiar simbolic (adica de o valoare scazuta) poate aduce cateva momente de fericire pentru un angajat sau pentru copiii acestuia.

Eu am trecut prin asta pe vremea cand eram copil si imi bagam nasul in cosul cu bunatati primite de mama, sau in cosul mult mai generos primit de tata. Erau la moda acum 20 de ani si erau un gest normal din partea intreprinderilor la care lucrau ei. Firescul gest de atunci a mai murit intre timp, dar totusi mai exista firme care se ocupa cu distribuirea de cosuri craciun unor companii, pentru ca acestea din urma sa le ofere angajatilor lor sub orice pretext. Fie ca sunt oferite pentru a multumi angajatilor ca si-au facut treaba bine pe tot parcursul anului, fie ca sunt oferite drept bonus intr-o luna a sarbatorilor, fie ca sunt oferite pur si simplu drept cadou, aceste cosuri pot aduce zambete si pot alunga in unele cazuri tristetea acestor vremuri grele in care ne aflam.

Pentru cei nefamiliarizati cu astfel de gesturi am sa le spun eu cam ce contine in general un astfel de cos cu bunatati oferit in general in perioada Pastelui sau a Craciunului. Cosul contine de obicei o bautura cu alcool (vin, vin spumant sau sampanie), ciocolata (sub forma de praline, tableta, batoane, figurine, uneori chiar mai multe tipuri de ciocolata in acelasi cos), o bautura racoritoare non-alcoolica, cozonac sau panettone, pachet de cafea, cosul propriu-zis. In functie de valoarea lui cosul mai poate contine whisky, borcan cu gem, bomboane de brad sau alte produse.

Ambalate frumos si oferite in preajma sarbatorilor, aceste cosuri (precum cel din imagine) pot aduce fericire pe chipurile angajatilor sau a copiilor acestora. Companiile pot comanda astfel de cosuri la firme care se ocupa special de selectia cosurilor la o valoare dedicata, iar livrarea se poate face la ora stabilita de ambele parti. Eu daca as avea o firma as face acest gest pentru angajatii mei si le-as oferi un gram de atentie in plus, fie el chiar intr-un cos din paie.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Spune-ti parerea