sâmbătă, 30 august 2014

Covorul de iarba verde

Asa de mult imi place iarba verde, de parca as fi facut picnic in fiecare weekend in copilarie. Imi plac covoarele de iarba verde intinse pe pasuni, pe munti si dealuri. Chiar daca in copilarie alergam prin ierburi si buruieni mai inalte decat mine, acum parca iubesc mai mult intinderile acestea de iarba de pe munti, dealuri si pasuni. Acea iarba care iti da senzatia ca este tunsa de cineva, cu foarte mare atentie, ca sa nu cumva sa-i scape un fir de iarba mai lung. 

Tin minte cand am calcat prima data pe un stadion si am ajuns pe gazon la finalul meciului. A fost o senzatie extraordinara. Iarba verde deasa si racoroasa imi gadila talpile. Ma descaltasem sa o simt mai bine sub picioare. A fost o senzatie atat de frumoasa incat imi doream dupa fiecare meci sa ajung pe gazon. Nu se putea de fiecare data. Acum, peste 20 de ani de la acele vremuri, nu prea se mai poate deloc. Nu te mai lasa nimeni sa ajungi pe gazonul unui stadion de fotbal daca nu ai ce cauta acolo.

Iar eu nu sunt nici sportiv, nici ingrijitor al vreunui stadion, nici angajat al vreunei firme de insamantare gazon, nici nu am pile la stadion. Oricum, senzatia aceea din copilarie este greu de retrait pentru ca sentimentele unui copil si trairile acestuia sunt mai puternice decat ale unui adult. Copiii se bucura mult mai mult decat adultii de lucrurile simple. 


Sursa foto: nezta.com
Acum, ca adult, ce imi mai ramane de facut este sa imi duc copiii (atunci cand voi avea) pe terenuri de fotbal, sa alerge desculti prin iarba, sau sa ii dau la sporturi care se joaca pe terenuri  din gazon, sau sa insamantez cu gazon spatiul din jurul casei. (atunci cand voi avea una). Firme care se ocupa cu insamantarea gazonului se gasesc si sunt chiar si profesioniste unele dintre ele. Adica pe langa insamantare gazon, unele se mai ocupa si cu rulouri de gazon gata montate, amenajare spatii verzi, proiectarea acestora si irigarea lor, intretinerea acestora, etc.

Dar pana sa am gradina mea cu un mini iaz si cascada artificiale, mai am mult de munca. Si chiar muncesc si pun la cale proiecte potrivite fortei mele de munca si a resurselor pe care le detin in acest moment. Dar nu se stie cand va fi momentul cand voi calca descult in propriul covor de iarba verde.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Spune-ti parerea