miercuri, 16 noiembrie 2011

Tu cum conversezi cu un om surd si care nu vede?

Azi am luat doua pauze de la pariuri. Una pentru a-mi coase  ismenele, timp in care  verificam pariurile puse pe telefonul mobil, iar a doua pauza  pentru a merge  sa-mi cumpar ceva dulce din Kaufland, iar apoi sa iau paine.
Dupa ce mi-am luat painea am  plecat incapoi catre casa, dar pe drum vad un batran care se tinea de un copac, iar  la picioare avea o sacosa care se "odihnea". Primul gand a fost sa-i sar in ajutor, asa ca l-am intrebat daca  vrea cumva sa-l ajut cu sacosa in care se zareau  niste cartofi. Mi-a raspuns ca vrea sa-l ajut si a inceput sa-si taraie usor picioarele obosite  precum rotile de fier ale unei mocanite. Omul era "ruginit" intr-un mod  destul de grav. Nu-mi dau seama cum de a fost in postura sa mearga sa-si cumpere singur cartofii aia. El a spus ca erau 5 Kg, dar mie la mana mi s-au parut mai putin.  Totusi ii era greu sa traga de  acea sacosa. L-am ajutat  aproximativ 15 metri, mergand la fel de incet ca si el.  Cand am ajuns in dreptul  scarii la care locuia am stat circa 7 minute , incercand sa aflu daca are cheie, daca-l asteapta  cineva sa-i deschida usa, daca suna sau nu  la interfon. Nu s-a intamplat nimic din toate astea, iar el imi tot spunea ca are 75 de ani si ca ii este greu sa mearga si sa care sacosa.  Am sunat la intamplare la un apartament si mi s-a deschis usa. Omul mi-a spus ca locuieste la etajul 2. Pe drum, adica dupa ce a urcat cu greu primul etaj si-a amintit ca  acolo statea el. Mi-a dat emotii cand l-am vazut ca se indreapta catre o usa, neincrezator totusi ca este locuinta lui. Am intrat si i-am lasat sacosa in bucatarie. Parea sa locuiasca singur. M-a mirat insa ca usa ramasese intredeschisa cat timp fusese plecat. Nu ar fi fost grav faptul ca intra cineva strain, caci   in casa erau numai lucruri vechi, dar  vreau sa accentuez  faptul ca omul  era  neglijent.  M-am uitat de cateva ori fix in ochii lui care nu mai aveau culoare.  In piept purta o insigna veche  pe un pulover ponosit si murdar. Apartamentul era asemenea puloverului  batranului. Incercam sa comunic cu el dar nu ma auzea nici cand vorbeam tare langa urechea lui. Nu auzea absolut deloc si ma miram cum de a intuit ca vreau sa-l ajut cu sacosa. Sau poate ca  la cat de tare obosise sa o care, deja nu-i mai pasa daca eu vreau sa i-o fur sau nu.  Am incercat sa-i scriu, dar nu am gasit nimic de scris imprejur asa ca am scris ceva pe telefon, dar mi-a zis ca nu vede sa citeasca. Avea lacrimi in ochi. L-am imbratisat si i-am strans mana. Imi tot repeta ca nu are bani sa-mi dea pentru ca l-am ajutat si-mi multumea in continuu. Am incercat sa-l intreb daca vrea sa-l ajut sa curete cartofii, sau daca are nevoie de alt ajutor, dar  desi ii vorbeam rar  in fata ca sa-mi poata citi pe buze eventual, nu ne-am putut intelege. Daca am vazut ca nu pot  comunica cu el  sub nicio forma, am plecat, lasandu-i o portocala pe care mi-o cumparasem mai devreme.  As vrea sa stiu ca ii este cat de cat bine, ca cineva mai trece din cand in cand sa vada cum se simte sau daca are nevoie de ceva.  A
Acum va intreb pe voi cum ati fi procedat ca sa comunicati cu el in cazul in care  nu va auzea si nu vedea?


Trimite prietenilor pe Messenger Daca ati gasit informatii necesare click pe butonul urmator. Astfel Vor gasi si altii mai usor ceea ce cauta

4 comentarii:

  1. As as fi facut si eu, si cred ca multi altii. norocul lui a fost sa-l gaseasca un om ca tine, dar ce face oare sarmanul batran cand nu-i mai sare nimeni in ajutor?
    www.cazaretur.ro

    RăspundețiȘtergere
  2. Tare mai e urata batranetea, si daca e insotita de boala e si mai cumplit :(

    RăspundețiȘtergere
  3. Bravo tie! foarte frumos! din pacate sunt multi care nu observ sau nu ii intereseaza:(

    RăspundețiȘtergere
  4. Mie mi se rupe inima de oricine sufera si e incapabil sa se ingrijeasca singur. Macar atunci poate fi raspunzator de starea lui. In schimb cand nu mai esti in capacitatea fizica sau mentala de a te intretine, devii o leguma si o povara pentru societate. NU as vrea sa ajung in situatia asta, cel putin nu pe termen lung.

    RăspundețiȘtergere

Spune-ti parerea