sâmbătă, 5 iulie 2014

Invitatie la restaurant

Am tot zis ca la un moment dat am sa strang bani ca sa imi desfat corpul cu cele mai alese mancaruri. Doar nu degeaba ma uit de cateva sezoane la Master Chef. Dar vreau sa fie ceva de neuitat, un meniu pentru care sa te duci la bucatar si sa-i „pupi talpile” pentru ca ti-a dezmierdat papilele gustative cu cele mai alese gusturi. Numai ca un astfel de meniu costa. Si costa pe bune! Adica un om cu un salariu normal pentru Romania nu-si permite sa manance un meniu „a la carte” intr-un restaurant bun care detine un bucatar renumit.

Am mers la un moment dat la o cunostinta care cauta restaurante nunta pentru a le face anumite oferte de meniuri. Avea el ceva in minte cu o firma de aprovizionare pentru localurile din Bucuresti care organizau nunti. L-am ajutat putin sa caute si chiar in organizarea ofertelor pentru restaurante. A prins cateva contracte bune cu restaurante care organizeaza nunti si am avut ocazia sa cunosc cativa sefi din bucatariile acestora. Atunci am avut ocazia sa mananc cateva preparate de lux, ca sa le spun asa, preparate care te lasa masca, pe care ai vrea sa le mananci tot timpul si sa nu se termine. Dar nici atunci nu mi-am permis sa mananc un meniu intreg. Cel mai mult am comandat deserturi.

Si acum vine partea cea mai interesanta. Sunt anumite restaurante care organizeaza nunti care au meniuri exclusiviste pentru invitatii mirilor. Meniuri demne de premii culinare. Ei la astea, numai cand le-am vazut in imagini am avut instant apa in gura. Desi portiile preparatelor sunt destul de sarace in gramaj, munca depusa pentru realizarea acestora si gustul lor desavarsit sunt duse la extrem. Daca mananci asa ceva, ori te apuci sa-ti gatesti singur, ori te lasi de tot de mancat astfel de specialitati.

Un sef bucatar va sti intotdeauna cum sa aranjeze farfuria si cum sa-i potriveasca gustul preparatului, astfel incat sa-i faca pe clientii restaurantului sa revina. Sa stiti ca accept cu placere invitatiile la masa, atat timp cat plateste altcineva nota si atat timp cat ma duce intr-un restaurant deosebit din Bucuresti.

Cam asa sta treaba cu restaurantele si comorile lor din bucatarie, in persoana bucatarului sef. Acum nu ma mai ocup de aprovizionarea restaurantelor, doar am incercat la inceput piata pana cand cunostinta mea a castigat cateva contracte. Si-a facut o firma buna care acum aprovizioneaza o serie lunga de restaurante cu diferite produse. Si de cele mai multe ori la serviciile sale apeleaza restaurante cunoscute din Bucuresti, pentru ca deja si-a facut un nume bun in acest domeniu. Acum recomandarile ii aduc clienti noi si firma sa prospera.

Si scriu asta acum pentru ca acum cateva zile am primit o invitatie la un restaurant de lux. Mi-a trimis-o tocmai aceasta cunostinta, ca rasplata pentru ajutorul pe care i l-am acordat acum ceva vreme. Pot manca de trei ori ce vreau eu dintr-un restaurant important din Bucuresti. La asta nu ma mai asteptam, dar este de-a dreptul binevenita.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Spune-ti parerea