duminică, 4 mai 2014

Surasul fetei din tramvai . . .

      ... cam asa incepe un poem scurt din Filantropica. Este filmul meu romanesc de suflet. Stiu ca sunt multe altele mai faine, dar mie pe asta mi s-a pus pata iremediabil momentan. Si ca sa adaptez putin vi-l spun asa: „Surasul fetei din 35 m-a fermecat definitiv, am inca-o drama la activ, la fel ca domnul Ion Susai.”
Si acum nu ca ar avea neaparat vreo legatura, dar v-am spus acest scurt „poem” ca mi-a venit in minte astazi cand ma urcam in autobuzul 35 din Ploiesti.
Cat am am stat in statie sa astept autobuzul era si o femeie in statie de etnie rroma. Era cam de trei ori cat mine, desi tanara. Ii spunea celei cu care o insotea ca are 17. Nu stiu daca era caterinca sau nu. Dar ce mi-a atras atentia la ea nu a fost statura impresionanta. Femeia canta „i can't remember to forget you” (de Rihanna si Shakira pentru cei ce nu cunosc melodia). Si nu canta numai bine ci si cu o pronuntie care m-a facut invidios dintr-o data. De voce nu mai zic, ca avea suficienta cat sa ma faca invidios si mai tare. Nu canta pentru bani, desi o facea pe ton ridicat, dar fara sa  polueze prea tare audienta din imediata apropiere. Canta „just for fun” iar mie mi-a placut asta, mai ales ca repertoriul era pe placul meu. Apoi in autobuz a mai cantat o melodie dar de data asta numai pentru ea, dar ii citeam pe buze fiecare cuvant. Cunostea versurile melodiei, desi era o alta si era tot in engleza. Mi-a facut o impresie buna, dar nu i-am spus nici ca mi-a placut nici nimic altceva. Poarta cam 45 la picior, asa ca m-am temut sa nu aiba vreo reactie ciudata, chiar daca nu as fi jignit-o in vreun fel. Nu poti intui cum reactioneaza astfel de oameni, asa ca mai bine te abtii de la orice comentariu. In ultima vreme am tot avut ghinionul de a sta numai intre oameni cu pielea inchisa la culoare in autobuz. Si nu ca as fi rasist, dar prea emana mirosuri ciudate si parca prea au o privire patrunzatoare pe buzunarele si bagajele pe care le ai.
Parca mi s-a facut dor de Filantropica. Parca l-as revedea a enșpea oara. Nu m-am saturat de el.

Un comentariu:

  1. :)) in primul rand esti norocos, eu tot am nimerit in ultima vreme 30-ul sau 35-ul , nu mai stiu, care miroase ca si cum ar fi fost folosit pe post de toaleta publica, ceea ce cred ca s-a si intamplat. Prima oara am crezut ca era vreun copil sau vreun batranel care patise vreo rusine, dar de fiecare data autobuzul asta miroase a urina. E o buna metoda ca sa practici mersul pe jos dupa prima statie. :)

    Iar in al doilea rand :))) ai fost intelept cu femeia impresionanta (in Harry Potter e o tipa de genul asta, cica are 'oasele mari' - asta ca sa vezi ca si altii retin replici din filmele preferate) : nu stii de la ce te poti astepta din partea unora care canta cu voce tare prin autobuze fara motiv (adica nu pentru a cersi).

    In al treilea rand, vineri mi-a facut cineva dor de filmul meu preferat, acum mai vii si tu si pui sare pe rana, ca n-am cum sa-l vad, nu pot vedea filme pe net. :(

    Dar ma gandeam ce diferenta majora intre cele 2 filme preferate ale tale! Filantropica inteleg eu de ce iti place, dar preferatul tau strain (pentru mine) e o preferinta care nu ti se potriveste deloc. Baremi la mine sunt firesti cele doua preferate : povesti naive in care bunatatea si iubirea care sfideaza cel mai mare obstacol si binele, toate triumfa, deci prostioare din astea de hranit fraierii.

    RăspundețiȘtergere

Spune-ti parerea